Obchodní podmínky
obchodní společnosti POHYBOVKA GROUP, s.r.o.
se sídlem Korunní 2569/108, Praha 10 – Vinohrady, 10100
identifikační číslo: 10718974
zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 347189
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.pohybovka.cz
I. Úvodní ustanovení
1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vzájemná práva a povinnosti mezi POHYBOVKA GROUP, s.r.o., se sídlem Korunní 2569/108, Praha 10 – Vinohrady, 10100, IČO 10718974 (dále jen „prodávající“) a fyzickou osobou – spotřebitelem, která uzavírá kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu na adrese www.pohybovka.cz (dále jen „kupující“).
2. Internetový obchod je provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.pohybovka.cz (dále jen „webová stránka“) prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
3. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba při objednávání zboží jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání (B2B vztahy).
4. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek lze sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání mají přednost před těmito obchodními podmínkami.
5. Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Pro kupujícího platí vždy znění účinné v okamžiku odeslání objednávky.
II. Informace o zboží a cenách
1. Informace o zboží a jeho hlavních vlastnostech jsou uvedeny u jednotlivých položek v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny jako konečné, včetně DPH a všech zákonných poplatků. Cena nezahrnuje náklady na dodání zboží, které jsou uvedeny zvlášť podle zvoleného způsobu dopravy.
2. Prezentace zboží v katalogu internetového obchodu je informativní a nepředstavuje návrh na uzavření smlouvy (nabídku ve smyslu § 1731 občanského zákoníku). Prodávající není povinen kupní smlouvu uzavřít.
3. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží jsou uvedeny ve webovém rozhraní obchodu a v objednávkovém procesu. Platí pro doručování v rámci České republiky; pro doručování do jiných států mohou být náklady a podmínky odlišné.
4. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, není-li prodávajícím výslovně uvedeno jinak.
5. Pohybovka (hry a další produkty) neslouží jako zdravotnický prostředek. Nenahrazují odbornou diagnostiku či terapii. V případě zdravotních obtíží dítěte je vždy nutné konzultovat vhodnost používání produktů s lékařem či příslušným odborníkem (např. fyzioterapeutem).
6. Za nevhodné či nebezpečné používání produktů v rozporu s návodem k použití nenese prodávající odpovědnost. Produkty, které obsahují malé části, nejsou vhodné pro děti do 3 let (nebezpečí vdechnutí či spolknutí malých částí).
III. Zákaznický účet
1. Kupující si může na webové stránce vytvořit zákaznický účet. Prostřednictvím zákaznického účtu lze zejména spravovat údaje a sledovat historii objednávek. Zboží lze objednat i bez registrace.
2. Při registraci a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět pravdivé a úplné údaje. Kupující je povinen své údaje v zákaznickém účtu aktualizovat, pokud se změní.
3. Přístup k zákaznickému účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o těchto přístupových údajích a bránit jejich zneužití třetí osobou.
4. Prodávající může zákaznický účet zrušit, zejména pokud jej kupující déle nevyužívá nebo pokud hrubě poruší své povinnosti.
5. Kupující bere na vědomí, že zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména z důvodu údržby či technických opatření na straně prodávajícího nebo třetí osoby.
IV. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití prostředků komunikace na dálku (internetové připojení, telefonní hovory) si hradí kupující sám.
2. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávka obsahuje zejména:
- zvolené zboží a jeho množství,
- způsob platby a dopravy,
- informaci o ceně zboží, nákladech na dopravu a případných dalších poplatcích.
3. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující kliknutím na tlačítko označené např. „Dokončit objednávku“ / „Kupuju“ nebo obdobně. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
4. Po odeslání objednávky prodávající bez zbytečného odkladu potvrdí její přijetí na e-mail kupujícího. Okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky dochází k uzavření kupní smlouvy.
5. V případě, že prodávající nemůže některý z požadavků uvedených v objednávce splnit, zašle kupujícímu upravenou nabídku. Tato upravená nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího prostřednictvím e-mailu.
6. Všechny přijaté objednávky jsou závazné. Kupující může objednávku zrušit, dokud mu není doručeno potvrzení o přijetí objednávky.
7. V případě zjevné technické chyby na straně prodávajícího při uvedení ceny (např. cena zjevně neodpovídající obvyklé ceně a okolnostem) není prodávající povinen dodat zboží za tuto chybnou cenu. V takovém případě kupujícího kontaktuje a navrhne mu uzavření nové smlouvy za správnou cenu.
V. Platební podmínky a dodání zboží
1. Kupní cenu zboží a náklady na dodání může kupující uhradit následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 2701962279/2010, vedený u Fio banky, a.s.,
- bezhotovostně platební kartou prostřednictvím platební brány (např. Shoptet Pay),
- bezhotovostně prostřednictvím dalších online platebních metod nabízených ve webovém rozhraní obchodu,
- dobírkou – v hotovosti nebo kartou při převzetí od dopravce (pokud je tato možnost nabízena).
2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit také náklady na balení a dodání zboží dle platného ceníku. Není-li uvedeno jinak, rozumí se kupní cenou součet ceny zboží a nákladů na dodání.
3. V případě platby převodem je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy. V případě platby prostřednictvím platební brány probíhá platba dle podmínek poskytovatele této služby.
4. Zboží je odesíláno zpravidla do 1–2 pracovních dnů po přijetí platby (u platby převodem nebo kartou) nebo po uzavření kupní smlouvy (u dobírky), pokud je skladem. Přesné informace o dostupnosti jsou uvedeny u jednotlivých produktů.
5. Zboží je kupujícímu dodáno:
- na adresu uvedenou v objednávce, nebo
- na výdejní místo dopravce (např. Zásilkovna), které kupující zvolil.
6. Kupující je povinen zboží při dodání převzít. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, hradí kupující náklady spojené s opakovaným doručováním.
7. Při převzetí zboží od dopravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu. V případě zjevného poškození může zásilku nepřevzít a s dopravcem sepsat záznam o poškození.
8. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího zaplacením celé kupní ceny a převzetím zboží. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího převzetím zboží.
VI. Odstoupení od kupní smlouvy (spotřebitel)
1. Kupující – spotřebitel, který uzavřel kupní smlouvu prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, má právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne:
- převzetí zboží,
- převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik položek,
- převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka.
2. Pro odstoupení může kupující využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím nebo jakékoliv jednoznačné prohlášení učiněné e-mailem či poštou. Kontaktní údaje pro odstoupení jsou uvedeny v kontaktech na webu a v těchto podmínkách.
3. Kupující bere na vědomí, že podle § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy:
- o dodávce zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
- o poskytování digitálního obsahu nedodávaného na hmotném nosiči po zahájení poskytování se souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení.
4. Pokud kupující od smlouvy odstoupí, je povinen odeslat zboží prodávajícímu nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Zboží zasílá na adresu uvedenou v kontaktech. Náklady na vrácení zboží nese kupující.
5. Prodávající vrátí kupujícímu všechny přijaté platby včetně standardních nákladů na doručení (nikoli však nákladů odpovídajících dražšímu než nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání), a to nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Platbu vrátí stejným způsobem, jakým ji od kupujícího přijal, případně jiným způsobem, na kterém se s kupujícím dohodne.
6. Prodávající není povinen vrátit přijaté platby dříve, než kupující prokáže, že zboží odeslal, nebo než je prodávající obdrží.
7. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží způsobené nakládáním se zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou a vlastnostmi zboží.
VII. Práva z vadného plnění (reklamace)
1. Práva kupujícího z vadného plnění se řídí zejména ustanoveními § 2099 a násl. a § 2161 a násl. občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá za to, že:
- zboží odpovídá ujednanému popisu, množství a jakosti,
- se hodí k účelu, pro který se zboží tohoto druhu obvykle používá nebo pro který je prodávajícím uváděno,
- jakostí a provedením odpovídá vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle vzorku nebo předlohy,
- splňuje požadavky právních předpisů.
3. Kupující uplatňuje reklamaci bez zbytečného odkladu po zjištění vady. Pro uplatnění reklamace může využít kontaktní údaje prodávajícího uvedené na webu (e-mail, adresa) a případně využít reklamační formulář, je-li k dispozici.
4. V rámci reklamace může kupující požadovat zejména:
- opravu zboží,
- dodání nového zboží bez vady,
- přiměřenou slevu z ceny,
- vrácení kupní ceny (odstoupení od smlouvy) – za podmínek stanovených právními předpisy.
5. Prodávající o reklamaci rozhodne bez zbytečného odkladu, v jednoduchých případech ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se strany nedohodnou na delší lhůtě.
6. O výsledku reklamace bude kupující informován e-mailem nebo písemně.
VIII. Ochrana osobních údajů
1. Zpracování osobních údajů kupujícího se řídí Nařízením (EU) 2016/679 (GDPR) a souvisejícími právními předpisy.
2. Podrobné informace o zpracování osobních údajů, právech kupujícího a souborech cookies jsou uvedeny v samostatném dokumentu Podmínky ochrany osobních údajů, který je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek.
IX. Mimosoudní řešení sporů
1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, web: https://adr.coi.cz/cs.
2. Pro řešení sporů online lze využít také platformu Evropské unie: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
X. Závěrečná ustanovení
1. Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právem České republiky.
2. Pokud některé ustanovení těchto obchodních podmínek je nebo se stane neplatným či neúčinným, zůstávají ostatní ustanovení v platnosti.
3. Aktuální znění obchodních podmínek je zveřejněno na webových stránkách prodávajícího a je účinné od 1. 1. 2025.
