Sedmero - JAK PŘIVÉST DĚTI K POHYBU

Sedmero - JAK PŘIVÉST DĚTI K POHYBU

1) JDĚTE DÍTĚTI PŘÍKLADEM

Najděte takovou sportovní aktivitu, která bude bavit i vás. Příklady táhnou. Takže pokud ze sportování uděláte pohodovou rodinnou aktivitu, která bude vás i děti bavit, máte vyhráno.

2) KAŽDÝ POHYB SE POČÍTÁ

Zařaďte pohyb do běžných aktivit všedních dnů. Do školy odveďte děti pěšky nebo třeba jeďte na koloběžce a místo výtahu použijte schody. Pokud potřebujete dítě motivovat, zkuste si zasoutěžit, kdo bude nahoře na schodech první.

3) SNAŽTE SE O PESTROST

Procházky, běh, jízda na kole a na lyžích, plavání, kolektivní sporty, ale třeba i zvládnutí kotrmelce jsou dovednosti, které by si mělo vyzkoušet dítě dříve než půjde do školy. Tedy pokud je to v možnostech rodičů.

4) HRAJTE SI V PŘÍRODĚ

Pohyb na čerstvém vzduchu je prostě skvělý. A nemusí to být hned velké sportovní výkony. Příroda je ideální rozmanité prostředí pro rozvoj dětí. V lese mohou děti házet šiškou, balancovat na kládě nebo stavět domečky z kůry. Na zahradě lze k tréninku rovnováhy využít třeba chůzi po zahradní hadici.

5) NA DĚTI NETLAČTE

Pokud dítě do nějaké činnosti nemá chuť (a není to pokaždé), nenuťte ho a snažte se vymyslet alternativu, která by mohla dítě zaujmout. Je dobré myslet i na to, že ne vždy má každý svůj den. To platí i pro děti.

6) DĚTI POZITIVNĚ MOTIVUJTE

A neznamená to, aby za každý dřep dostaly pytlík bonbonů :-). Někdy jdou děti sportovat s nadšením, jindy potřebují povzbudit. Dejte jim najevo, že oceňujete nejen jejich úspěchy, ale také snahu.

7) NESROVNÁVEJTE DĚTI S JINÝMI

Každé dítě má talent na něco jiného a nejlépe uděláte, když to budete respektovat.

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení